just nu..

Lyssnar jag på backsreet boys på högsta volym. Jag saknar de gamla tiderna när man var liten och dansade till deras musik med syrran på hennes rum och "flög flygplan". När man cyklade genom kvarteret på sin rosa cykel och älskade sin lilla plasthund, som hette Lady, över allt annat. Alla gånger man tog vägen genom häcken och sprang in på lekplatsen och gick på den hemliga stigen genom buskarna ner till sin bästa vän. Alla de gånger jag sprang till grannarna för att hämta morgontidningen och alla gånger vi åkte tillsammans till dagmamman och jag läste ringaren i notredam i bilen. Alla gånger då jag hellre tog en portion mat till än en glasspinne. Och alla de roliga midsommaraftorna när alla spelade brännboll och lekte och skrattade. Alla gånger man somnade i sin gudmors sköna vattensäng med tv´n som brusade brevid.

Ibland vill jag bara spola tillbaks tiden. Tiden då man var liten, lycklig och ens största problem var att man inte fick leka med sin kompis eller att man hade klippt av håret på sin favoritbarbie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0