de senaste dagarna

Hallå eller!(göteborska) Jag har inte vart nära en dator på flera dagar, men nu har jag äntligen fått fatt på pappas dator. Så nu ska jag skriva lite om de senaste dagarna.

tisdag: Åkte upp till Liseberg med fritidsgården. Jag åkte flumeride hur många gånger som helst, gick in i spökhotellet, satt på Burger Kings uteservering och åt, skrek som en idiot när jag åkte uppsvinget bl.a. Hela dagen var sjukt rolig och minnesvärd! Vid tio skulle alla åka hem, så då kom pappa och hämtade mig och jag kramade alla hejdå. kom hem till Borås, träffade Annelie och sen gick vi och la oss.

onsdag: Pappa väckte mig vid halvsju. Gick som en zombie till badrummet och tog en dusch, bprtade tänderna och klädde på mig. Vid 8 åkte jag och pappa hemifrån. Vi stannade vid ett McDonalds i Vårgårda och käkade nybakta frukostmackor, juice och kaffe. Vi fortsatte upp mot landet. Lite i 2 kom vi upp till Västerås och överraskade lilla farmor med vår ankomst. Jag kommer aldrig att glömma hennes min när hon fick syn på oss, haha. Vi gick ner till byns lilla Kungsbyn där man kan äta, handla och bo. Jag åt älghamburgare och sedan gick vi tillbaks hem till farmor. Vi kollade på foton från när hon var i Portugal, myste med hennes katter och jag somnade i solstolen. Sen åkte jag och pappa vidare till Uppsala och hämtade min kusin och sedan åkte vi vidare mot slutdestinationen Ennora, Fagersta. 

Idag, torsdag: Jag vaknade vid halv2, och gick ut till alla andra som satt ute i skuggan och hade gött. Där blev det snabba ryck och helt plötsligt satt jag påklädd och tandborstad i bilen, med kusinen, pappa och farbror Johan påväg till Norberg. Det är en sjukt liten, mysig by som var sjukt liten och alla hus var jättegamla, men allt var helt mysigt och jättegulligt. Vi gick till Elsa Anderssons konditori och fikade lite. Sen gick vi till någon konstig butik där sakerna var hemmagjorda i gammeldags stil och skitdyra. Sen gick vi och handlade och åkte hem igen. Sen dess har jag och Matilda(kusinen) legat och gjort ingenting, spelat oändligt många omgångar av dam, badat fötterna, ätit chips och daim, dampat och skrattat och nu ska vi gå ner till sjön och paddla lite kanot.

Förresten så har jag fått emellan 30-40 myggbett sen igårkväll. Efterblivna hälsningar från Malin och Mätilda. =D ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0