naturen har all makt

När jag var liten fick man alltid höra att solen skulle sluka jorden om 1 miljon år men nu ska vår stackars lilla jord gå under nästan var dag. Tänk vad vi utsätter den för egentligen. Den är verkligen sjukt tålig om man tänker efter. Tänk att vi kan bo på ett gigantiskt runt klot som svävar omkring i evigheten. Nu ska jag inte bli mer djup, utan det jag ville komma till var att jag tror jorden kommer gå under om typ 200 år pga naturkatastrofer. Tänk bara på allt som har hänt de senaste åren!

2004:jordbävning som ledde till tsunamin i indiska oceanen. 2005: jordbävning i kashmir, orkanen gudrun och katrina. 2006: jordbävning utanför java. 2007: orkanen per. 2008: Cyklonen i Burma, Jordbävningen i Kina. 2009: skogsbränderna i australien. 2010: Jordbävningen i Haiti, jordbävningen utanför Chile, Vulkanutbrottet på Island. 2011: jordbävning som ledde till tsunami i japan. Lerskreden i Rio de Janeiro och översvämningarna i australien som började i december 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0