sotade ögon - tutorials!

Fick en förfrågan av en vän att lägga upp en tutorial på hur man gör en sotad sminkning. Jag har själv ingen bra kamera så jag kan tyvärr inte göra det men jag har hittat några bloggar där det visas väldigt bra som jag har länkat till och så har jag även valt att lägga ut en video från youtube som visar hur man gör.

Om man får ögonskugga under ögat/på kinden eller någon annanstans där det inte ska va brukar jag ta en bomullspad och bara svepa bort det lite lätt. Man kan oxå hålla bomullspaden under ögat medans man sminkar, på så vis kommer det definitivt ingen ögonskugga där den inte ska vara. LYCKA TILL! :)

Helen Torsgården - smokey eyes tutorial

Linda Hallberg - the smokey look tutorial

Johanna Ågren - sotade ögon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0