just nu..

sitter jag i min säng och lyssnar på sjukt bra musik. Har kommit in i en o.c period och det passar väldigt bra in i min livssituation för tillfället. ...Tillfället, som om det bara är sålänge, på låtsas, men det är det ju inte.. Försöker att inte tänka, att förneka. Men det är svårt. Är arg, ledsen, osocial, omotiverad och i min egna värld just nu. Där kan jag iallafall drömma mig bort. Till mitt lilla hus på landet i Frankrike där jag, liggandes i ett gammalt vackert badkar som är fyllt ända upp till kanten, läser en bok och kollar på de nyplockade blommorna som står på det trävita antika bordet under det öppna fönstret och utanför strålar förmiddagssolen över ängarna som är fulla av vallmo och andra vackra blomster. Gardinen fladdrar till, men liksom sådär harmoniskt och som i slowmotion. Jag lägger ner min bok, blundar och andas in lugnet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske ska bli författare

2012-01-17 @ 19:53:11
Postat av: svar

ja ha faktiskt tänkt på det :) men så svårt o skriva en hel bok ju!! :O

2012-01-18 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0