FILMLISTA

Jag hittade en lista här som jag bara var tvungen att göra, som den filmnörd jag är.


Komedi eller Drama? Drama.
Skräck eller Romantik?
Hmm, beror verkligen helt på humör, men jag tror att det lutar åt romantik.
DVD, Bluray eller vhs? DVD
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? OMG, vet inte.
Beck eller Wallander? Beck och nya Wallander
Bio eller tv? När man är på bio så kan allt vara så himla magiskt verkligt med en otrolig inlevelse.
Men det kan vara mysigt hemma också.
Filmen eller boken? Filmen

Favoritskådespelare? Brad Pitt, Joel Kinnaman, Julia Roberts, Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon, Johnny Depp, Kiera Knightley, Drew Barrymore, Susan Sarandon, Cameron Diaz, George Clooney, Jude Law, Christian Bale, Kevin Costner, Sigourney Weaver, Kate Winslet, Clive Owen, Heath Ledger, Adam Brody, Jennifer Aniston.
Favoritregissör? Gore Verbinski, David Fincher, Garry Marshall, Rob Reiner.
Bästa bok som blivit film? Just nu har jag ingen aning.
Vilken bio kollade du på senast? Tror det var Snabba cash. Fick värsta adrenalinkicken av den typ.
Film eller tv-serie?
Kan inte välja, det är verkligen två helt skilda saker.
Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film? Jag tror jag skulle välja att skriva en bok för det har jag velat göra sen jag var liten, medans jag aldrig har tänkt på att regissera en film.
Favoritfilm? Om jag bara får välja en: Forrest Gump.

(mer om favoritfilmen)

När släpptes filmen?
1994.
Hur många filmrullar ger du filmen (max. 5)? 5!
Vem har gjort filmen? Robert Zemeckis.
Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall? Ingen serie.
Favoritroll i filmen? Forrest och Jenny.
Såg du filmen på bio? Nej, jag tror jag låg i magen då.
Finns filmen i bok? Ja, jag måste läsa den!

Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen? GUD, vilken svår fråga! Det är ju ingen rolig film, men det roligaste ögonblicket är när Forrest är i Washington och Jenny ska åka därifrån med sin pojkvän. Då går Forrest fram till Jenny och skriker(typ): You should go home to Alabama! och stirrar jätteargt på Jennys pojkvän. Haha, gud vad roligt det ögonblicket är! Men alla scener är jättebra! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0