the lista of alla listor

1 - Hur länge har du bloggat? Snart ett år! Fast har ju haft andra bloggar innan.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Det var väl lite olika. Svårt att svara på.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Ingen aning! Men den jag har följt längst är nog Blondinbella.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Brukar inte gå tillbaks och läsa. Men ska nog göra det på årsdagen.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? De jag läser dagligen just nu är Anna Hibbs, Michaela Forni, Rebecca Simonsson, Shecitys.se, Blondinbella, Rebecca & Fiona, Tyras.se, Kenzas, Isabelles.nu, Frida Fahrman och Sofis snapshots samt några lokala bloggar. Men brukar även kolla in på lite andra bloggar också. På bloglovin har jag nog ett 60tal som jag "följer".

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Några av de jag följer är modeinriktade samt humorinriktade. Men de allra flesta handlar om bloggarens liv i allmänhet.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Oj, svår fråga! seaofshoes.com 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Kanske Maria Montazami och Rebecca&Fiona.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Antar att dom inte bryr sig så mycket eller så tycker dom väl att det är kul o läsa antar jag.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Antar det, eftersom ingen har sagt något annat.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Tror inte att jag behöver oroa mig så mycket för det eftersom jag inte har så många läsare, men det finns ju vissa saker och tankar som jag har en annan blogg till. =)

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Jag har aldrig skrivit om rymden, döden, gravida ungdomar eller politik, men man ska aldrig säga aldrig. 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Jag bloggar typ bara för att skriva av mig och kunna läsa det här om några år, men det är ju alltid kul med kommentarer liksom. Jag skulle ju inte precis börja lipa om bloggen skulle bli "stor", haha.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Lite, men inget går ju upp mot att träffa någon irl.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Tror inte det.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Kanske det.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Nej.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Inte vad jag kommer ihåg iallafall.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Det är väl att om man inte har tillgång till en dator och får uppdatera så kan man få lite panik, och ibland kan det vara jobbigt för att man känner att man måste blogga när man inte alls har lust. Men det mesta är positivt.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Hope so.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Linnéa, Sofie, Saga, Stina, Bella. Och Hanna också, hehe. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0