kvällsfilosofi (lol vad lång text)

Det känns så himla overkligt att det är måndag. Jag älskar när man slipper tänka på att en viss dag associerar(stavning?) med som innebär en tråkig rutin. Annars gillar jag att dagarna har namn. Det är liksom lite fint tycker jag. Imorgon är det tisdag och tbx till skolan som gäller. Får hjärtklappning bara jag tänker på det och det är inte av den bra sorten.

Idag har jag fått stilla mitt tacossug som jag har haft några dagar. Ni vet när folk säger att dem aldrig mer ska dricka alkohol för att dem har fått för mycket, men sedan gör det igen, samma sak är det med tacos för mig.

Har förresten rensat ut min garderob i helgen eftersom den ska bort(äntligen!). Jag har då fyllt en hel svart soppåse med kläder som ska slängas och en matkasse med saker som ska läggas undan. Sen är det lite som jag vill sälja och resten ska ner i byrån eller upp på klädhängaren. Sen hade jag en kategori till och det var de kläder som ska göras om. Det ska bli så himla kul att klippa, sy och fixa till plaggen! Istället för att köpa nytt kan man spara pengar genom att fixa om kläder. I LIKE!

Det har varit så himla fint väder de här dagarna också och jag är en person som påverkas väldigt mycket av väder så jag har vart så himla glad för det här! Det känns ändå ganska okej att återvända till skolan. Förhoppningsvis går veckan ganska fort och så ska Stina sova här, vi har sovmorgon, slutar tidigt på fredag och så är det ju valborg på lördag och mami fyller år. Nästa vecka åker jag till götet också. Jag är så taggad!!!

Nu får det vara slut på mitt filosofiri för den här kvällen. Dags att ta fram dammsugarn och städa lite. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0