dag 05 - betydelsefulla låtar

Jag älskar musik och upptäcker ny musik hela tiden. Bland annat genom tv-serier, filmer, reklamer och bloggar. Och jag tackar gud för Spotify. Jag har dock inte någon direkt favoritlåt och jag kan inte komma på någon låt som "betyder" något för mig. Men det finns låtar som jag lyssnat på ganska mycket och så lyssnar jag på viss musik beroende på hur jag mår. Kan ju ge några exempel på några artister/låtar som jag gillar.




David Gray - This years love
Gillar i stort sett alla hans låtar.


Forrest Gump - Soundtrack
Den här låten påminnner mig om filmen, som är en favorit, och när fjädern flyger genom luften. Det är så vackert arrangerat och musiken är också väldigt vacker.


Jeff Buckley - Hallelujah
Älskar den här låten och gråter nästan varje gång jag lyssnar på den. Jag förknippar den med tv-serien O.C, där den är med x antal gånger.


Eddie Vedder - Society
Älskar nästan alla hans låtar och upptäckte han av en slump en gång när jag sökte fel på youtube. Älskar verkligen hans röst.


Brandi Carlile - The story
Hörde den för första gången i Grey´s Anatomy och har älskat den sedan dess.


Jose Gonzalez - Heartbeats
Hörde den här låten för första gången i ett otroligt sorligt avsnitt av One Tree Hill och började såklart att gråta.


Cary Brothers - Belong
Ingen aning om var eller när jag hörde den första gången. Men den är sååå bra!


Robyn - Love kills
Älskar typ hela hennes nya platta och det här är en av favoriterna. Tjejen är ju bara så grym!!


Pirates of the carribean - Soundtrack
Kollade väldigt mycket på första filmen en sommar och har så många minnen av det och ibland kan jag återskapa känslan jag hade där och då. Älskar filmerna och filmmusiken.


Damien Rice - The Blower´s daughter
Hörde den för första gången i filmen "Closer" som förövrigt är en favorit. Gillar väldigt många av hans låtar.

Det här var ju mest vackra/sorliga låtar, men det är ju inte det enda jag lyssnar på liksom. Lyssnar egentligen på väldigt blandat. Jag älskar 80/90-talet, men mest 80-talet. Gillar också Johnny Cash, svenska sommarklassiker, vissa låtar med Rihanna, Lady Gaga, Madonna, jullåtar, John Mayer, Kiss, David Guetta, Beyonce, alla sommarlåtar från 2010, massa filmmusik, Andreas Grega, Mumford & sons m.fl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0