Dag 17 – Mitt favoritminne

Den här är så otrolig svår! Man kan ju inte välja ut en grej att liksom, för man har ju hur många favoritminnen som helst, men jag sla iaf berätta om ett.

Sommaren 2003. Första, och enda gången jag var på kollo. Jag var ifrån mina föräldrar i 3 hela veckor och det är ganska stort om man är nio år gammal. Men iaf, om kollot. Vi bodde i ett indiantält, som det regnade in i en natt, haha. Vi satt vid brasan och sjöng sånger, vi spelade fotboll och rullade nerför en backe i en tunna. Vi badade och gick på hajk. Just den dagen så regnade det och jag hade vanliga gympaskor och typ bara två mackor att äta. Så jag var ganksa slut när vi kom tbx igen och jag kunde bokstavligen hälla ut vatten från skorna. Vi drack té och lekte "maffia" och dunkgömme. Vi fick pröva på batik och så hade vi rollspel. Det var så himla kul för alla, båda vuxna och barn levde sig in i det så otroligt mycket. Vi fick kläder och vissa uppgifter längs vägen. Jag har för mig att vi var i Klondike och skulle hitta guld och jag tror, men jag kan ha fel, att det var 2 familjer som bråkade med varandra. Det var så häftigt, hela grejen liksom. Och det bästa var att jag fick dela allt med Goude, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0