julinlägg - lista

Vad önskar du dig i julklapp?
Pengar, kläder, skor, serier m.m. Fast egentligen vill hag bara ha snö and the boy I love.
 
Vilken är den tradition (förutom allt på julafton) som ger dig mest julkänsla?
Att klä granen, lyssna på julsånger, julbaket och att se den första snön falla
 
 Vilka är dina tre favoritjulsånger? Den här frågan är så svår men får väl försöka mig på ett svar.. tänd ett ljus/triad, mer jul/adolphson & falk, all i want for christmas is you/mariah carey. 
 
VS
 

Köttbullar – Prinskorv: Älskar prinskorv men mammas köttbullar är också väldigt goda! Annars är jag inte så mycket för köttbullar.

Julkorv – Julskinka: Inget av det!

Lax – Sill: Sill är inte riktigt min grej, men lax däremot är verkligen min grej!

Revbensspjäll – Janssons frestelse: Janssons definitivt!

Paradis – Aladdin: Usch, är inte så mycket för sånna där praliner men om jag måste välja så väljer jag paradis!

Rullsylta – Pastej: Naeej, usch!

Glögg – Julmust: Jag är tyvärr inte så mycket för glögg, men i år ska jag tvinga mig själv att tycka om det! PUNKT!

Rödbetssallad – Dopp i grytan: Har aldrig prövat dopp i grytan, men rödbetssallad tycker jag inte om!

Ris a la malta – Risgrynsgröt: Om jag måste välja blir det risgrynsgröt.

Äppelmos – Senap: SENAP! Åh vad gött!

Hemma – Borta: Alltid hemma!

Utomlands – Sverige: Har ju aldrig vart utomlands på julen men det hade ju vart coolt och va i typ NY eller på något ställe där det är mycket snö och storslaget pynt!

Ge – : Gillar ju att få men det är kul att ge också :)

Mysteriet på Greveholm – Dieselråttor och sjömansmöss: hmm, den här var svår. Men mysteriet på greveholm är nog lite bättre iaf..

Chokladkalender – Paketkalender: Om jag hade fått välja hade jag valt paketkalender!

Plastgran – Äkta: Plast är ju himla fin på långt håll. Perfekt färg, täthet och inget barrande, men en äkta gran har ju karaktär och doften! Och jakten på den perfekta granen är ganska rolig! EN ÄKTA TACK!

Arne Weise – Ernst: Gillar ju Ernst himla mycket men WEISE ÄR JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0