Och så ett inlägg om 2012

Jag har ju inte bloggat på ett tag pga av att jag har haft jullov. Men nu är jag igång igen! Så jag tänkte skriva lite om mitt 2012. Det började inte jättebra pga att jag och min kille hade gjort slut. Jag var väldigt ledsen och skolan sög. Men fina Johanna kom iallafall hit och höll i ett sminkparty. Väldigt lyckat! Sen blev det en del festande och galenskap i januari/februari. Jag och två vänner höll på med vårt företag och var med på UF-mässan.
Vi hade en del middagar hos varandra och ett av årets roligaste ögonblick var när jag sprang in i en grill efter att jag hade gjort irländsk julafton, hahaha! Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer av de första månaderna av året. Tiden fram till sommarlovet sög ganska mycket, med små ljusglimtar här och var dock. Jag slutade tvåan på gymnasiet och kollade när alla lyckliga studenter sprang ut.
Åkte en runda till Sweden rock med vännerna. Jag hälsade på pappa & co en snabbis har jag för mig. Skrev in mig på körskolan, firade midsommar på tärnö. Jag jobbade tre veckor på hemtjänsten, badade, umgicks med vänner, åkte bil, åt donken och drack vin. Tog en tripp till Ullared och spenderade en del tid på mulö med fina vänner och hade en jävla jobbig allergi, som jag senare fick en spruta i rumpan för, haha!
Det var östersjöfestivalen och en mindre lyckad sådan. Bl.a. pga att jag inte var 18 fyllda och att jag aldrig fick kolla på älskade kent. Hade en tidig kräftskiva med underbara vänner och dagen efter åkte jag väldigt bakis till varberg och bodde i husvagn, åkte en runda till ullared och njöt av livet. Hälsade på min kusin på landet ♥ och shoppade lite på nelly outlet. Bella, Hanna och Mimmi fyllde år och det firades såklart med alkohol och pardey. Det blev en runda inom killebom och en titt på den svenska björnstammen.
Jag gjorde dipdye och började tredje och sista året. Åkte till berlin med klassen och hade några sjuka dagar. Hade så ont i fötterna och benen så jag började gråta och det var tidiga mornar men det var så värt det. Resan kan sammanfattas med shopping, lååååånga promenader, envisa tyskar, god mat, fest, en djävulsk strippa/dansare och tåg. Vanligt tåg, trångt sovtåg och pendeltåg. Och en väldigt, väldigt gungande båttur. Värsta jag varit med om! Men denna resan var så jävla rolig och det är tack vare mina galna vänner och staden berlin! och just det! Min första utgång var i Berlin eftersom jag fyllde 18 dagen innan vi åkte!! När vi kom hem därifrån var det dags för den första studentfesten. Jag hade förfest och den var sjukt rolig, klubben var dock inte lika rolig haha.
Jag bokade studentkryssning, sen blev det lite roadtrips till Bellas place och ikea bl.a. Jag mådde dåligt igen och gick till psykologen, fick höra en tråkig nyhet som gjorde mig väldigt ledsen. Beställde en studentmössa o blev med iphone. Åkte ner till Skåne och hälsade på min vän anna. Jag köpte ett par håriga monsterskor som gör mig knäsvag.

Jag var kortast av alla på hela nellyeventet och fick gratis drinkar och ett gratis klädesplagg. Jag bakade pepparkakshus och julbakade. Åt en hel del thai och donken. Kaosade i skolan och julpyntade hemma. Åkte ännu en gång till ullared och kollade på julfilmer och greys. Fick världens bästa julklappar och åkte och shoppade i växjö. Jag kollade på KM och firade nyår med mina partypinglor. Mer än såhär kommer jag inte ihåg.Tog tyvärr inga bilder i Berlin. Årets miss! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0