Malin<3Liseberg

Idag var jag på Liseberg med pappa och hans familj. Det var värt att frysa häcken av sig, för nu har jag verkligen maxad julkänsla! Det var så fint och mysigt med alla tända lampor och små bodar med allt från tomtar till äppel med knäck och kaffe. Jag köpte en påse kaffe med Wiener nougat smak, det luktade bara så gott. När vi kom dit så kollade vi på en jättevacker isshow. Jag vill också kunna åka som dom gjorde! Sen åkte jag, Natalie och Jossan sagoslottet och slänggungorna. Men det var svinkallt att åka slänggungorna.
Lite här och var fanns det grillar utplacerade eller vad man ska säga. De såg precis ut som grillar i alla fall, men de var till för att man skulle varma sig. Det var skönt när man inte hade någon känsel i fingrarna eftersom vissa ska gå och ta upp kameran hela tiden och fota precis allting, *host*.

När vi skulle äta var det självklara valet Burger King. Men när vi kom in där så var det för mycket folk, så vi åkte upp till det som är i vid det stora Lisebergstornet. Men det var bara borta lixom. Istället var där en foto/tavelutställning med naturbilder. *Gäsp!* Så vi fick bege oss ner mot det andra igen, och tillslut fick vi en plats. Slutet gott, allting gott.(skämt åsido,haha.)

Efter det så stötte vi på en Lisebergskanin som gled fram i snön och ramlade på marken. När vi kom till kaninhuset så började kaninen och en gammelkanin ha snöbollskrig som jag filmade. Sen blev det kramstund innan vi gick in i en souvenirshop typ. Där köpte jag ett läppbalsam och en tshirt med "I <3 LISEBERG" tryck. Natalie köpte öronmuffar med lisebergskaniner på. Jag ville också köpa dom, men kom fram till att jag var för stor för det. Hehe. Sen åkte vi hem till Sanadared igen. Snipp, snapp, slut så var detta (långa) inlägg slut. ♥

Ps. Jag lyckades få med ordet "liseberg" 5 gånger i inlägget, haha!







Bilderna är från Google, men det såg ut exakt så här. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0