onsdag

Dagens händelse måste nog vara trippelbollen. Varje år har vår skola trippelbollsturnering på vårterminen. Där möts 2 klasser mot varandra i varje omgång i sporterna volleyboll, innebandy och fotboll. Sen får man olika poäng per sport och sen går man vidare till kvarts, semifinal o.s.v. 8:orna och 9:orna spelar tillsammans och 7:orna för sig. I år var det både stryptag, utvisningar, skolkning från elevernas sida, regelmissar från domarna, tacklingar, fällningar, roliga ställningar, miner och ljud. Kallablik helt enkelt, precis som det ska vara.

Idag har jag gjort mitt so-omprov på 2:a världskriget och jag tror att jag klarade det. Jag och Mimmi var och hälsade på Anna också, för hon var hemma från skolan idag. Sen har jag vart på donken också och träffat Belinda och umgåtts lite med Linnéa och tagit en promenad med Maria. Imorgon är sista dagen i skolan och sen har vi påsklov. Det kommer bli så härligt! Jag ska försöka blogga lite mer på lovet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0